sâmbătă, 9 aprilie 2022

Sindromul "De ce nu mă astîmpăr?!"...

cris la 25 august 2021
Sindromul "De ce nu mă astîmpăr?!".
(completarea originală, reprodusă din memorie: "De ce nu mă însor, ca ceilalți tineri, ci bat munții, riscind sa îmi las oasele pe aici...", în "Amintirile unui alpinist", 1981).
Apare însoțit de o bulversare interioară, în urma unui cît-pe-aci... , pe munte.
Sindromul are legat de starea amintită și o vindecare furnizata de trecerea timpului, după care acela revine la vechea patimă. Nu mai contează care ins a fost afectat de cele de mai sus, în week-end-ul trecut, și existînd semne ca va depăși impasul.
.
În paralel, și fără ca asta sa schimbe lucrurile, e foarte posibil ca treburile sa se sfîrșit prost, pentru aceia pe care natura i-a prevenit (sub forma amintitului sindrom), dar apoi tot ea i-a trimis din nou în virtejul riscant al alpinismului...
.
PS
'Amintirile unui alpinist' de N. Baticu îmi sint un volum de căpătîi și pentru ca e scrisa realmente din inimă (nu în sensul social, adică vorbă goală).
Asemănător va fi scris și Walter Kargel, dar parca ii lipsește vitalitatea confratelui Baticu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu