marți, 22 iunie 2021

MUNTE, UMAN Teoretic, eu sînt rău aici...

„Cristea moare (1982) într-un accident de bicicletă, pe o șosea arge­șeană.”

Oare o fi fost vina lui?
Foarte posibil, da.
În cazul unei culpe a șoferului, ori măcar a vreunei umezeli pe șosea în acea fi fatidică, s-ar fi pomenit de ea.

Oarecum la chestiune, citeam pe undeva că E. Cristea a încetat din viață a doua zi. Primul gînd mi-a zburat spre cum o fi traversat (presupunînd că a fost conștient) acele mai mult decît tragice ceasuri.

Spuneam că eu sînt rău, cu întrebarea din a doua linie a postării.
Am reușit să-mi atenuez însă eu însumi sentimentul (fără a o fi căutat intenționat), cu paragraful privind ultima zi de existență a înaintașului nostru.

PS2
Deși așa ceva nu se spune ăn ruptul capului, valsez destul de lesne între iubire și ură. Cît și invers.
Am scris ce am scris eu despre Cristea (mai ales în mileniul trecut), dar a fost imposibil să nu mă ia ceva umezeală la ochii inimii, gîndind la acele ultime ceasuri. La ce scene din viața ce pleca, i-or fi trecut prin minte.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu