duminică, 3 mai 2020

Leova Stolear (1912 - ?)

Făcînd ordine prin arhiva scrisorilor primite,  îmi sare în ochi formula introductivă a uneia, primită de la d. Leova Stolear, acum trei decenii și jumătate:

„Dragă prietene...”
(completată ca spirit cu rîndul următor: „Scrisoarea dumitale mi-a făcut multă plăcere...”)




Descopăr subit că mie însumi îmi produc plăcere asemenea vorbe.
Dar nu o mai sesizasem, în lungul răstimp de cînd am primit scrisoarea. 

Ce o fi intervenit?

Leova Stolear nu a fost unul dintre interlocutorii mei favoriți. Trăisem chiar sentimentul că a întrerupt cu bună știință schimbul de misive, pe care în neatenția și subiectivismul meu le credeam legate de pomenirea numelui lui nea Baticu.
(Mintea omului, cu sucelile ei!)


Au intervenit în răstimp, simt eu, două lucruri.
Aș pomeni din start avansul în ani al subsemnatului (ca să nu spun îmbătrînirea). Și cînd, foarte probabil, devii mai atent la manifestările de afecțiune.

În același timp, a intervenit un fel de familiarizare, din principiu cu toate persoanele imortalizate în albumul de fotografii ale lui Sorin Tulea (1915-2005).


`







Dacă cele de mai sus au fost dintr-o parcurgere a Hornului Central-Comănescu (alături de secundul Sorin Tulea), următoarea este din Creasta Mălinului, 1935, sub conducerea lui Nae Dimitriu. Sînt acolo Vasile Steopoe, Mircea Cassasovici, (poate) Costi Țico, dra Vigi Gheorghiu, Leova Stolear:



Tot el, alături de Sorin Tulea (stînga):



M-am apropiat de Stolear și pe cînd m-am transpus (via un articol) cu trecerea lui și a lui Nicu Comănescu, pe ceea ce a fost numit ulterior Brîul Aerian / Brîna Aeriană.



Aș pomeni, în paralel (și fiind întotdeauna loc de neștiute), că am ignorat pînă recentissim prezența între fondatorii așa-numitului Grup Alpin Brav (transformat în 1935 în Clubul Carpatin Român.


PS
Am descoperit (vorba vine, căci căutarea pe net nu e mare lucru) o lucrare a lui Stolear:
/ pe Library of the Surgeon-General's Office (U.S.) /


Din scrisoare (expediată din Nisa) înțeleg că a practicat ca stomatolog.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu