sâmbătă, 1 februarie 2020

[MUNTE] „Ziua Sfinxului”

Apropo de Zile, a vreunui cutare lucru, pentru fiecare din cele 365 ale anului.

Eu unul mi-aș alege singur sărbătorile de acest gen, Mai exact m-aș întreba ce mă reprezintă mai bine.
Ar ieși - să zicem Ziua Spălătura Văii Seci.
Ori a Grotei de Sus, pe dreapta (punctul e inventat...,) din Rîpa Crucii.



Este drept, iar aici fac marșarier, că dacă stabilesc o Zi a ceva, alte 364 de zile nu va mai fi închinată acelui ceva. Și parcă nu se face...
Fiind loc, totodată, să fie Zi a aceluia tot anul, sau măcar cînd se inflamează inima, subit, spre el.

PS
Că tot am adus vorba de locuri ce-mi plac pe munte, mă încîntă acele tipsii (inevitabil de întindere moderată) pe care abruptul le naște uneori înaintea unei săritori.
Să zicem aceea din Rîpa Crucii, deasupra Brîului Acelor (unde poți căsca gura și la spintecătura ce coboară din trupul Degetului prelungit).
Sau cea din Albișoara Gemenelor, nu mult deasupra Brîului Hornurilor.

Ori din Urzica superioară, imediat deasupra săritorii din Brîul Mare (v. foto).

Vedeți de ce n-am nevoie să manifestez pentru păduri virgine?

Păi, și cu modestia aferentă zicînd, pentru c-apuc să mă bucur din plin de vreunele, în lumea/existența asta!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu