sâmbătă, 22 februarie 2020

MUNTE ȘI NU NUMAI. Păreri

Am ceva remușcări saptaminile acestea, pentru niste scrieri de-ale mele mai vechi (istorie a mersului pe munte), care e posibil să fie tipărite acum. 
În jurul anului 1990, cînd luaseră ele naștere, fuseseră o reacție (vehementă...) la modul în care se scrisese despre confrați alpiniști. Ca un făcut, nimeresc azi peste niste recente scrise despre Octav Brătilă.
Unele roze.

Și unde comentez că poate n-ar strica să vorbim despre toate ale cuiva, bune și rele.
Mă nițel mai tare acolo, pentru așa poziție, Viorel Nicolaescu.
Dincolo de răspunsurile mele, acolo, brusc mă părăsesc reticențele privind scrisele-mi de altădată, de care pomeneam mai sus.
În paralel, meditez că e absolut normal sa gindim ca în trib. Cu perii/amabilităti măricele intre noi, respectiv cu mai puțin bune despre cei din afara Grupului. 

„E interesant ce scrieti/preluati.In rest, sint de parere ca oamenii trebuie prezentati cu toate - bune si rele.”
Viorel Nicolaescu Mircea Ordean Rele?Poate ne împărtășeste Dl.Ordean din cunoștințele Domniei sale,el este un fin observator și cunoscător al ființei umane.Eu m-am cățărat in anii 70 cu Bulinel in Balcoane și Mult Dorită și am fost impresionat de firea prietenoasa și latura umană a lui,un camarad de coardă ideal,plin de bună voie și humor.In Mult Dorita mă îndemâna sa trec la liber surplomba și sa nu ating pana,avea o fire calda și o modestie ieșită din comun.Un om adevărat,un exemplu pentru cei din generația lui și un reper important al alpinismului românesc post belic.
Mircea Ordean E interesant ce scrieti/preluati.

In rest, sint de parere ca oamenii trebuie prezentati cu toate - bune si rele.
1
  • Viorel Nicolaescu Mircea Ordean Rele?Poate ne împărtășeste Dl.Ordean din cunoștințele Domniei sale,el este un fin observator și cunoscător al ființei umane.Eu m-am cățărat in anii 70 cu Bulinel in Balcoane și Mult Dorită și am fost impresionat de firea prietenoasa și latura umană a lui,un camarad de coardă ideal,plin de bună voie și humor.In
    Mult Dorita mă îndemâna sa trec la liber surplomba și sa nu ating pana,avea o fire calda și o modestie ieșită din comun.Un om adevărat,un exemplu pentru cei din generația lui și un reper important al alpinismului românesc post belic.
    3
  • Mircea Ordean Am pretenții de la dumneata.
    1
  • Mircea Ordean Ca observator al ființei umane.
    Și privind, să zicem, ideea de modestie.


    Ghici cît bate un tutore la cineva, pentru a deveni acela modest.

    Zic asta doar ca introducere într-o așa discuție.
    În așa discuții în general.
  • Mircea Ordean N-ai de lucru, Viorele.

    Mă pot uita cu atenție la acel text, și nu o să-ți placă.

    Inclusiv la ce ne vine s-așternem așa rînduri.
    1
  • Viorel Nicolaescu Mircea Ordean Sorry Mr.Ordean,you are such a disappointment,please keep your surrealistic comments for those that are willing to listen to you ...
    You’re on your turf,I am not going to get engaged in your game!
    1
  • Mircea Ordean Lasă-mă să ghicesc, de prin spatele cuvintelor tale...

    În rest, tușeai dacă răspundeai la obiect. Și cum că lucrurile nu sunt cum zic.


    Păreai tip mai de calitate.
    Și vous gratterez le Russe, vous trouverez le Tartare...
  • Mircea Ordean Tot eu.

    „un reper important al alpinismului românesc post belic.”


    Eu unul m-aș feri să declar pe careva ca mai sus.
    Una pentru că îl bănui om pe acela, deci imperfect. Dar în același timp nu pot stabili eu repere... Căci nu mă aflu ca ceilalți.

    Apropo de vorba repere umane, din ce am observat eu, inși care-i aplaudă pe aceia au date minime, despre respectivii.
    Glorifici ceva, cu cît cunoști mai puțin.

    Pe aproape: :
    „Vrei să admiri? Privește de departe. Vrei să cunoști? Privește de aproape.”

Prin preajmă:
Nu subscriu multor afirmații din text.
De pildă aprecierile despre cum a depășit E. Cristea Fața Muștelor.


Sau expresia Modele pentru toate generațiile.

Rețin și faptul că Brătilă activa (în deceniul șase) la clubul Dinamo.
Al Internelor.
Nu spun că era cadru pe acolo, dar nici nu-l deranja sa se afle intre aceia.

În ce privește religiozitatea lui OB, puteți vedea în așa ceva ce doriți, dar eu traduc astfel: "Dumnezeul meu e cel adevărat, nu al altor religii!" (cu atît mai puțin modul de-a vedea lumea al ateilor).
.

Nu aș fi purces la așa constatări dacă Viorel Nicolaescu nu m-ar fi luat cum m-a luat, pentru comentariul meu inițial de aici.

PS
E interesant cum scaldă Dinu Mititeanu iresponsabilitatea cuiva (ba și activind întrucîtva în zona MAI), de a oferi ajutor unor dușmani ai acelui regim.
Sau:

Mariana Antonescu Interesantă prezentare (preluată),da,important este ca să păstrăm vie imaginea înaintașilor.Poate pe mulți îi interesează mai mult "latura negativă" a firii omenești și-și fac chiar o plăcere din a accentua aceasta latură.Cati dintre cei ce au bătut muntele au fost perfecți de-a lungul trecerii prin această efemeră trecere numita VIAȚA,sus "mânuța",asta le umbrește cumva calitățile și abilitățile???Ne împiedică să-i așezăm acolo unde le este locul???Sau vrem sa devenim doar niște vânători sau devoratori de greșeli???
Și mai este ceva,ce bine dacă toți cei ce se simt supărați asupra indicării surselor la preluarea unor materiale ar fi ei primii care respectă această regulă.
Ne pierdem in amănunte,orgolii, uitând să facem un lucru simplu să culegem acele informații oferite in mediul online care ne oferă un plus în cunoașterea unor oameni și locuri.
1
  • Mircea Ordean `Poate pe mulți îi interesează mai mult "latura negativă" a firii omenești și-și fac chiar o plăcere din a accentua aceasta latură.~

    Dincolo de mențiunea „Poate”.

    Mă interesează prezentarea cu toate. Abia așa ceva e felie de viață.

    Aparenta vînătoare doar de rele vine în contextul în care cei ca dumneata prezintă doar cele roze.

    PS
    Fiind o minte mai aparte, mă uit - în comentariul Marianei - la pledoaria pentru roz, în paralel cu așternerea a trei semne de întrebare.
În paralel:

Marlene Mititeanu Mulțumesc celor care au făcut acest grupaj, inclusiv cu citarea surselor cum este etic și legal. Am participat la înmormântarea lui și trec periodic pe la mormântul său. Poate voi căuta o imagine de la mormântul său. Pe blogul meu am adăugat in 11 iulie 2006:

”Duminica 9 iulie, sufletul lui Tavi a plecat in ultima si lunga ascensiune spre Cerul spre care si trupul sau a facut atatea ascensiuni pe peretii de stanca din Carpati. Trupul celui care a fost "Un Baticu al alpinismului clujean" va fi condus astazi , marti 11 iulie, pe ultimul drum, in cimitirul Manastur.”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu