sâmbătă, 25 iulie 2020

Ordeanisme, iunie 2020

„Comunicat al Regiei Naționale a Pădurilor-Romsilva Administrația Parcului Natural Bucegi despre camparea pe teritoriul ariei protejate.
Administrația Parcului Natural Bucegi dorește să vă amintească faptul că, în conformitate cu prevederile legale, constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă contravenţională de la 3.000 lei la 6.000 lei pentru persoane fizice şi de la 25.000 lei la 50.000 lei pentru persoane juridice- camparea pe suprafaţa ariilor naturale protejate în afara locurilor special amenajate...”
Priveam totodată, zilele trecute, afișul alăturat - despre violența conjugală.
Mai exact ce fel de efect poate să aibă el, asupra situației din acele familii.


Mi-a ieșit socoteala că niciuna.
Prin urmare, m-am întrebat ce le vine, a naște asemenea campanii.
Și mi-a ieșit o explicație perfect aplicabilă și în cazul interzicerii campării în Bucegi.
(mi-a fost imposibil să nu mă întreb, parcurgînd deunăzi Valea Cerbului în zona ei rutieră, cum de naiba o treabă pica bine anii trecuți, aceleiași primării, și acum nu mai pică...).

Sîntem oameni. Prin urmare, la baza lanțului care ne produce acțiunile se află primitivul.
El are nevoie atît de îndestulare pe linie de hrană ori adăpost, dar și de a-și domina semenii.

Cu ultima înclinație nu poți ieși nud prin tîrg. Ea are nevoie de haine, mai exact unele acceptate social.

Grija pentru soții altoiți poate fi una din ele (mai ales cînd iese vreun ban pentru vreo agenție media prietenă). Dar este și nedormitul pentru natură. Pentru urșii carele... Sau curățenia Văii Cerbului (în care au năvălit altminteri utilajele forestiere, cu harcea-parcea aferent).

Dincolo de vorbe, este acolo plăcere a aranja semenii precum soldățenii de plumb. „Sînteți aici, și nu aici”. Respectiv de a da pedepse. Dacă iese și leafă de acolo, sau felicitări din partea unor șefi funcționînd la el, cu atît mai bine.

Fără îndoială modul meu de a vedea lucrurile poate părea (foarte)dur, mai jos... Dacă nu există vreun parc natural, se tocesc munții acolo? Dispăreau floricelele din vreo Zonă științifică Bucegi (pe unde oricum nu calcă nici dracul) - să mă ierte aici inițiatorul eu, răposatul Sandu Beldie...
.
Iar dacă dispare specia X, de mîine se va instala deșertul? Nu pariez. O fi trecut planeta asta prin belele mai grave, și este azi bine mersi.
.
Prin zisele mele nu propun aneantizarea planetei, ci doar atenționez că exagerăm un pic... Iar asta în baza înclinației pomenite în debutul postării. De a ne masca în vorbe mari/principii, animalicele...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu