marți, 24 martie 2020

Alpinism de baltă

Pensionat alpin aflîndu-mă, îmi găsesc înlocuitor al plăcerilor de altădată inclusiv în Balta Văcărești.
Și despre care spuneam, păstrînd proporțiile, că are ceva din nesiguranța deplasărilor prin abruptul montan. Prin stuf, nu știi ce te așteaptă în față, nici cît de adîncă e apa ce se poate ivi (dacă nu a părut deja...).
Nu e neapărat ca zona alpină, însă nesiguranța generează sentimente interesante.

De parcă de asta nu aș fi fost încîntat suficient, am mai descoperit azi o fațetă, a respectivelor locuri. De fapt, poate o lume...
A fost ceva asemănător unui documentar la modă, unde pe computer se crează imaginea unei porțiuni de ocean golite de apă. Și iar prin urmare vezi ce e dedesubtul acelei cantități de apă. Pe fundul mării, mai exact.

Auzisem de incendiul ce-a afectat Balta Văcărești, însă abia azi i-am văzut urmările. Adică vezi dedesubtul locurilor de acolo, acoperite de cînd le știu eu cu stuf. Aceasta, combinată cu perioada secetoasă, mi-a permis să mă plimb pe fundul 'mărilor' existente altădată în respectivele locuri (și inerent ocolite de subsemnatul).

Aș putea spune că mi-am făcut o părere mai exactă despre relieful zonei (mai exact aceea pe unde îmi fac veacul), iar totodată am ochit 'insule', mai exact unele care vor deveni ca atare în urma inerentei reapariții a gîrlelor.

Anterior, era acolo un teren inaccesibil (celui în căutare de mici zone izolate, care să-i fie - pardon de expresie! - doar ale lui). În condițiile de azi, am putut socoti de pildă că, din locul X, am de mers n metri prin smîrc, pentru a da de-un loc fain.
Nu te poți îndrăgosti de un loc dacă nu-ți lasă măcar impresia, că e numai al tău. 
Sună a egoism, dar nu eu am inventat sufletul omenesc. Și nici sinceritatea abruptă.

PS
Neplăcut, dar inerent vieții, focul din lunile trecute a ars și un adăpost aparte de homeless, actualmente nelocuit (probabil i-au îndepărtat autoritățile, de cînd Balta a devenit ținta ong-urilor ecologiste).
Îmi devenise simpatic, cu ordinea acareturilor de pe acolo (între altele, o pernă).
Asta e.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu