duminică, 15 martie 2020

Sînt curios, dacă intuiția-mi semnalizează corect...

Sînt curios, dacă intuiția-mi semnalizează corect...
Zsolt Torok va fi următorul mit montan românesc.
Dacă lucrurile așa vor sta, ăi ca mine (ori măcar subsemnatul) va avea o pîine (polemică) de mîncat.
Apropo de ultima vorbă, dacă vreunul îmi arată obrazul, îi pot răspunde amabil: „Da, domnule, mă aflu ticălos ce nu s-a pomenit! Și invidios pe oamenii de treabă plus normali...”. Pentru așa mărturisiri de credință, respectivii nu-s și nu vor fi pregătiți.

Că veni vorba.
Îmi plac, totuși, drumurile nebătute / hățișurile fără cale de acces prin ele. Afirmam recent, și cu riscul de-a mă linge pe bot de invitație a vorbi la un festival alpin proxim 
(notă ulterioară acestor rînduri din 14 februarie a.c.: Așa a și fost!, 
...că întîlnirea subsemnatului cu Dinu Mititeanu - după recentele-mi zise într-o carte oarecare - va fi una de gradul trei....

Aș minți s-ascund c-aș fi tulburat rău, ori chiar temător, de întîlnirea. Dar momentul are și șarmul lui, bașca a expune apoi - în literatura montană - cum fură trăirile ocazionate de așa prilej. Eventual și cum valsau pupilele amicului în cauză.
Sau ale comilitonilor din jur.
E scenă de scenă.

Ca istoric montan, mi-ar fi plăcut să întîlnesc așa relatare, între doi înaintași, la un 1935...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu