joi, 8 august 2024

Zise aprilie 2024

Deseori, pe munte, mă obsedează (și o fredonez în minte) cîte o melodie.
Ieri a venit rîndul unei piese ce ascultasem întîmplător în ajun, și anume „Atît de fragedă”, a unui vechi grup, pe nume „Mondial”.
Poezia fiind a lui Eminescu.
.
Cum nu am avut coleg lîngă mine, cu carele să port conversație, am întors pe o parte și alta poezia.
I-am găsit, ca tot cîrcotașul, ceva hibe.
Pe urmă mi-am amintit că ea e fructul epocii romantice. Cînd, pe stil Rică Venturiano, promiteai iubitei marea cu sarea.
(ce urma ulterior, e altă poveste; cum interesant este că autorul poeziei cădea curînd cu picioarele pe pămînt, frecventînd vreo distinsă cu tarif).

Mi-a atras atenția că odată-i zice demoazelei „Pierdută veșnic pentru mine”, iar la final ”Cînd o să vii?”
Cît și alte finețuri, inclusiv psihologice..

În general am realizat că bucata cu pricina („Aît de fragedă” e o chestie foarte demodată.
A unui ins însă pe care însă lumea românească îl declară nec plus ultra.

Personal (și cu acreala de rigoare) mi-aș menține părerea, însă realizez totodată că, în nevoie de a zeifica pe cineva fiind, compatrioții mei înmulțesc producția eminesciană cu plus infinit / cu divin. În așa situație, și opus ideii înmulțitului cu zero, totul va fi plus infinit, cît și divin.
Demersului i se alătură și lume cu ceva scaun la cap, dar carele are de cîștigat o pîine (albă, cu icre negre pe ea), servind regulilor de coagulare sociale.
.
Ideea m-a traversat cît a fost tura ceva mai ușoară, în telecabină și pe Platou (al Bucegilor). Pe Valea Albă, în coborîre, am lăsat-o mai moale cu... poezia, căci trebuia să fiu atent cum pășesc și să nu-mi prind colțarii în parazăpezi.
.
PS
Termin postarea și hălădui fără scop pe net. Pe YouTube, un clip: „De-a pururi... Eminescu! ”
Cum d... să te pronunți asupra viitorului, ba și în forma „pururi”!
La o adică, inconștientul, în căutarea-i de iluzii, caută acolo să și-o eternizeze. Să nu-i fugă, acel balon salvator de oxigen, de lîngă nări... Lui, inconștientului, nu-i este suficient „este” (frumos, plăcut), ci dorește și ”va fi”. Cum ăsta e șubred, în viziunea sa, adaugă ideii amintitul „pururi”...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu