duminică, 25 august 2024

Psiho

În dimineața asta, mergând spre gară iar apoi munte, nu știu ce îmi vine să caut pe Google despre Nae Moldovan. 
Este interesant cum stau captivat de un așa numit dușman de altădată. De aici zboară gândul urgent la faptul că șablonul dintâi în așa relaționări îl voi fi avut cu proprii mei părinți.
E un 'ce' aparte, care conține destulă intimidare, dar și sentiment ca aceia vor reacționa dur, cât și că sunt un pic străini cu tine.

Aici, se poate pretinde că am avut eu o relație mai proastă, o familie nițel mai toxică.
Cred totuși că oameni (eu am o definiție ceva mai puțin entuziasmată asupra acestui termen...) rămân și alții, din familii zice pe ok. Mă uit de pildă la un Viorel Nicolaescu, a cărui familie o idealizez.
Lumea se va uita strâmb la această ultima afirmație, dar ea e o banală felie de realitate. E o idee care se naște fără să te întrebe, iar până la urmă dacă pică cuiva prost asta, e treaba lui, nu a mea.
În parlament apropo de oceanul de neștiute umane din jur, privesc în dimineața asta rochia unei femei care avea un fel de slipici aplicat în dreptul sexului.
Acolo, mie mesajul îmi este din plin "Ia uite ce păsărică / atrăgătoare / gustoasă am!". Între oameni normali nu se meditează la așa ceva, pur și simplu este inflamat un bărbat, într o oarece măsură, și atât.

Din preajmă, în trenul de dimineață, câțiva inși discută de munte. Se iscă în mine iritare, decurgând din dorul de a domina lumea.

Ce chestie! Mediul spune că ești al dracului,  chiar scrântit/nebun când faci asemenea afirmație, deși acolo e o banală (re)cunoaștere a realității.
Iar la Delphi fiind scris "Cunoaște-te pe tine".

Hm.
Viața socială e plină de pastile care nu vor să le urmezi în spirit litera, ci doar să le aplauzi, iar aceasta constituind un liant al acelei mase de oameni.
Acea adeziune vagă. 
De fapt, urmatul/făcutul acelor vorbe este superficial, dar cât se poate de serioasă este declarația de adeziune la ceea ce pot fi numite valorile Mega-grupului. La faptul că vrei , ori că ești obligat să faci parte din el. În lipsa celei de adeziuni, ai putea fi expulzat de acolo, iar oamenii evită așa ceva.

PS
Îmi privesc totodată invidiile și inferioritățile care mi se nasc, lecturând un interviu cu un cetățean cățărător Mardare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu