joi, 8 august 2024

Crucea Caraiman, la vremea constuirii ei


Tare interesantă acea rampă, ce trecea dinspre NV către soclu! Cred că se trecea cu multă grijă pe acolo, cu roaba, căci va fi fost strîmtă, iar hăul Văii Spălăturii la doi pași...
Or fi avut accidente de lucru pe acolo? Bănui că acei oameni simpli mai gustau ceva alcool (era și frig, deseori)...

Se fac o sută de ani de cînd au debutat lucrările, acolo...
Multă vreme s-a afirmat că ridicarea Crucii Caraiman a avut loc în 1926-28, însă cercetări mai recente prin gazetele timpului indică 1924, ca moment al debutului lucrărilor.
Comentariu al Danei Iancu:
„John o văzut un cuplu care s-a sinucis, prin anii 80. S-au aruncat de lângă cruce. Băiatul căzuse în abrupt, undeva greu de ajuns, dar fata o scoseseră prima. Era frumoasă. Cei care erau acolo au cules un buchet de flori și l-au pus lângă ea.”
Cred că asta s-a întîmplat în vara 1987, căci am auzit și eu versiunea. În Hornurile Văii Seci (parcă imediat deasupra Brîului lui Rafail) am găsit o sanda de doamnă, destul de elegantă. Am fost intrigați un pic, ce căuta acolo, abia ulterior auzind de accidentul unui cuplu, despre care se spunea că s-a sinucis, aruncîndu-se în hău din zona Crucii..
La vremea aceea nu-mi ieșea la socoteală și pace cum va fi ajuns corpul acolo, căci poziția este destul de excentrică, în mod normal linia de cădere din zona Crucii e alta.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu