miercuri, 17 august 2022

Strada (dr.) Karl Lehmann, din Brașov

Ajuns azi in Brașov, aveam de ales între drumuri cunoscute cu succes asigurat, și unele noi.
Am optat pentru ultimele. Mai exact mi-am zis sa vad cum arată strada de care auzisem că poarta numele montaniardului Carol Lehmann. E in zona centrului civic local, respectiv imediat la NE de așa-numitul deal al Melcilor.
Am găsit-o.




(colecția Wolf)

Vazînd numele scris pe plăcuța indicatoare, am trăit sentimentul de a fi cunoscut în carne și oase pe un cineva ajuns ulterior personalitate, cu nume de uliță. Atîta doar că....
Nu mi s-a părut inițial suspect că prenumele este trecut Karl, căci am mai întâlnit asemenea deformări, în cazul acelui înaintaș. Numai că i-am întâlnit alăturată și calitatea de doctor (foarte posibil in sens austro-ungar, a la Dr Petru Groza și mulți alții, nu de medic).
Or, Herr Lehmann al nostru nu pare să le fi avut cu studiile foarte înalte.
Parca și genul plăcuțelor mi-a amintit de stilul celor de dinainte de 1990, mai exact de cînd dumnealui era viu, și deci nu-si putea da numele unei străzi.
Așa că, nu chiar incîntat, am renunțat la ideea că o stradă îi poartă numele confratelui nostru...
Aia să fie singura dezamăgire, a obștii noastre.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu