sâmbătă, 5 noiembrie 2022

De suflet. Nu în sensul poetic, ci 'sufletești / psihice'

O stare precară de sănătate din ultimele săptămîni (de parcă nu era de ajuns aceea a senectuții) îmi coboară barajul în fața experiențelor incomode din adînc.
Tot felul de fleacuri se înfig dureros, precum săgețile, la revederea - voită sau nu - a vreunui moment din trecut. Cutare moment, pe care îl văd azi drept greșeală. Ori în care m-am simțit prost, intimidat (iar deseori nu pot trece în cuvinte/conștient sentimentul) de cineva.
O întîmplare de acum niște decenii, cu un fost coleg de armată care m-a invitat pe la el... Sau o alta, la „Jurnalul Național”, pe cînd șeful de acolo a avut dreptate într-o scurtă controversă, legată de albumul „The Wall”; al Pink Floyd. Șcl.

Dar nu asta e obiectul postării... Ci faptul că mă duce cu mintea la ideea de umilință.
Nu, nu mpă voi agăța de ea, în sensul că ce mitocani / ticăloși fură aceia. Da, o fi fost vreo dorință de a umili (deși nu aș băga mîna în foc, iar totodată procedeul se aplică unuia mai mic, pe care simți că ți-ar face ție însuși, e vorba de umilire, dacă ar putea).
Cert este că simt nevoia să stau atent la durere, și mai puțin la ideea că ce nedreptate mi s-a făcut, respectiv că să-l ia mama dracului pe acela, să-i consum coliva etc.
Aș minți să ascund că există și situații la care mă apuc să port pică (asta înseamnă șanse măcar teoretice să i-o plătești acela, ceea ce nu-i cazul restului de cazuri dureroase), dar parcă-s mai rare.

Am decis să nu mai trec așa rînduri pe Facebook, parcă-s prea dramatice. Și, idem parcă, mă îndepărtează prea tare de felul de a fi al celor de acolo (mă refer la amici).

La chestiune, și nerefuzînd-mi o bîrfă, a simpaticului Cornel Roman (cogener cu mine)...
„Cred că dacă nu-i mînca in tirtita pe alde Iulius Oppenheimer și Albert Einstein sa inventeze fusiunea nucleară, recte bomba atomica ,azi nu mai stam cu stres !
Tatuca Putin & Co.era de mult judecat și condamnat !
Așa...doar un infarct ne mai ajuta !
Părerea mea !”
 Nu comentez informația istorico-științifică de acolo, doar meditez că un capac solid peste simțămintele pitite în inconștient naște așa temeri. Și anume că vine bomba. Cumva, disconfortul adunat în adînc trebuie să iasă...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu