miercuri, 29 aprilie 2020

Drum pe Umerii Pietrei Craiului, 1984

Am nimerit întîmplător peste pozele astea. De la primul meu drum pe Umerii Pietrei Craiului (1984).
Dus de un tînăr, pe care nu l-am mai întîlnit de atunci, dar îi sînt etern recunoscător.

Locuri care mi-au fost teribil de dragi.
(îi invidiez pe aceia care-și pot trece marile încîntări pe hîrtie!)

E un personaj feminin în Caragiale, care se extaziază: „Ah! mamiţo! menuetul lui Pederaski (honni soit qui mal y pense!), mă-nnebunesc...” .
La fel oi spune și eu, cîndva: „Sfinte Petre... Mersu pă Umeri, în acel iulie rece (sus în creastă se pusese zăpadă!)... Aaaaah!!!”

Imagini din partea de jos a drumului, plus una de sub creastă.




În hornul de la intrare (mai exact din traseul ADMIR/Titi Ionescu/Dunăreanu).



A fost urmată o variantă la traseul Titi Ionescu (aka Dunăreanu).
Mai exact, capul de coardă s-a dus pe gangul de la intrare pînă la ieșirea lui, nu a ocolit prin dreapta, cum face traseul clasic.
Aici e pe acea porțiune directă, care scoate în muchia-cumpănă a apelor.

Probabil imediat sub ramura inferioară a Brîului de Mijloc.

În vîlcelul care ocolește Umărul de Sus.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu