sâmbătă, 10 decembrie 2022

Servite rece. E vorba de polițe.

Mărturisesc spășit că abia acum am descoperit scrisele acestea

„Cu harul şi păcatele sale, cu izbânzile şi neîmplinirile lui, Emilian Cristea rămâne, ca alpinist, montaniard, speolog, publicist, dascăl, un excelent model pentru toate generațiile. Repet această convingere chit că mai poate răsări câte un om lipsit de caracter, cu o privire care te poate trimite la tratatele de psihiatrie, un om adulmecător de gunoaie care să-l împroaște cu toate noroaiele reale sau închipuite. Dar asta este o altă poveste. O poveste tristă care prăseşte dihotomia, veninul, brambureala, răutăţile de neînţeles ce corodează, de ani şi ani, clanul alpiniştilor veritabili ori doar de clacă ieftină.” 

Mai sus e un Jamais deux sans trois (niciodată doi, fără trei), după „bunătățile” similare ocazionate (via M. Ogrinji) de rînduri anterioare ale mele, despre R. Țițeica și Alex. Beldie...


 

Nu m-am inflamat (semn de bătrînețe?). Doar am decis să nu rămîn dator.
Foarte probabil mă voi ține de promisiune.

Ea ține de replica propriu-zisă la așa amabile vorbe, iar în paralel - dar mai ales complementar - de explorat ce-i vine lui Ogrinji a se lansa în așa ceva (îmi crește inima doar la gîndul că-mi voi pune mintea a desțeleni pe acolo, Plus ce ar mai putea fi meditat respectiv de adversitatea noastră).
În chiteala lui, pe subsemnatul (aprecierile mele despre domnia sa fiind fiind infinit mai urbane - a se verifica, rogu-vă).

Nu pot să nu remarc însă curajul aparte al celui în cauză, dar nu îmi dă niciodată numele. Înclin să cred că la mijloc e vorba de un curaj aparte.

10 decembrie 2022.

 

”PS
„Altfel spus, a fost departe de noi preocuparea de a lămuri faptul dacă Emilian Cristea a fost sau n-a fost sicofant” („Clevetitor, delator, denunțător, pârâtor”, cf. Dex)

Oratoria lui Ogrinji (cît și a vreunui apropiat, ori a omului normal în general merită o privire atentă (cu ceva trebuie să-mi umplu viața, în trecerea-mi sub soare, nu?). Dincolo e asta, nu pot să nu observ că dînsul nu lămurește a fi fost Cristea sicofant, ci doar că fu un geniu montan....

Simt totuși în așa mențiuni un ascuns / inconștient de a-i plăti... polițe.Poate e supărat pe tatăl dinspre care proiectează pe EC (deși idolatrizarea ultimului îmi pare să fie un demers mai complex), poate e indispus că nu i se aduc lui așa laude.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu