luni, 22 ianuarie 2024

Păreri

Andreescu Doru Iulian
21 ianuarie 2024
Astăzi de ziua sa, Zăpada a oferit un spectacol pe măsură, Valea Caraiman, filmare din telecabina Bușteni-Babele, zona Țancul Berbecului, Valea lui Magheru și Valea lui Țoc oferită spre vizionare cu acordul și amabilitatea domnului Arvatu Loredan, un prieten drag, un om deosebit de amabil, o enciclopedie de povești despre munți și văi, despre oameni munților și viața sa trăită acolo sus în liniștea naturii.
Lore de la telecabină



M. Ordean
Nu prea pică la pace buștenenii, pe linie de toponimie, cu montaniarzi din alte localități care bat Bucegii...
Acum aud prima dată despre Valea lui Magheru...
Ori a lui Țoc.

Mircea Ordean Vă salut cu respect, nu cunosc zona deci nu pot să întru într-o discuție pe linie de toponimie cu Dumneavoastră, doresc să discutăm, tot timpul avem de învățat, eu am distribuit o filmare a lui Lore , un om al zonei pe care îl respect și am încredere, dacă mă înșel îmi cer scuze pentru dezinformare. Ar fi benefic să dezbatem pentru a lămurit, este foarte important să nu dezinformăm. Dacă nu am auzit nu înseamnă că nu există.

M. Ordean
Eu nu am spus nimic despre dezinformare.
Doar observam lumile (toponimice) diferite, în care evoluează buștenenii, respectiv ne-buștenenii.
Într-un fel îi înțeleg pe localnici. Locul este „al lor”, și nu al veneticilor - care vin și pleacă. Partea proastă este că ei nu au catadicsit, în timp, să pună de o descriere/hartă a locurilor. Tot veneticii s-au ocupat cu așa ceva...
**
„o enciclopedie de povești despre munți și văi, ”
Sînt curios, cum arată acele povești despre munți și văi (ba și adunate într-o enciclopedie)... Publică dintre ele, din cînd în cînd?

Domnule Ordean, aici mă retrag, nu înțeleg aceste diferențe și paralele: Bușteneni și ne-Bușteneni, localnici și venetici.
Chestia că îi înțelegeți pe localnici vă felicit, eu nu am auzit și nici nu am sesizat o astfel de situație, citez " locul este "al lor", și nu al veneticilor-care vin și pleacă " și credeți-mă vin destul de des în zonă.
Cât despre al doilea comentariu îmi pare rău pentru Dumneavoastră că nu știți cum "arată" povești despre munți și văi adunate într-o enciclopedie.Din punctul meu de vedere este pură răutate, venită din multă superioritate, nu vă cunosc dar vă respect chiar dacă Dumneavoastră nu m-ați salutat.
Îmi pare rău și îmi cer scuze dar nu am înțeles nimic din aceste comentarii.
Sper ca pe viitor să nu vă mai deranjez cu postările mele, ați demonstrat că nu aveți calitatea să mă corectați, chiar aș îndrăzni să spun că nici nu aveți acordul meu să vă umflați în pene pe pagina mea cu termeni de genul "toponimie" și nu credeam că în anul 2024 mai aud cuvântul sau expresia de "venetici"
Dacă v-am deranjat cu ceva la mine acasă, să știți că nu vă obligă nimeni să veniți.
Cu respect Doru călător.


M. Ordean
Interesant mesajul dumitale!
„Cât despre al doilea comentariu îmi pare rău pentru Dumneavoastră că nu știți cum "arată" povești despre munți și văi adunate într-o enciclopedie”

Mi se întîmplă să nu fi văzut așa ceva pînă acum.
Dacă ai idee de vreo așa enciclopedie, dă-mi și mie de veste - ca să îmi bucur și eu sufletul, cu filele ei.


Comentariu de final.
Mi s-a întîmplat să vorbesc cîndva despre cocoon, mai exact locul confecționat din falsuri și în care de simțim bine.
Iar totodată ne aflăm răniț
i, cînd cineva atentează la acel edificiu.

Invitabil, acolo nu poți recunoaște amănuntul de mai sus, nici sentimentele ce răbufnesc în tine. În cazul ultimelor, le atribui celuilalt. De pildă că e răutăcios.
 Sar cu același prilej în sus și complexele, de pildă cele intelectuale.










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu