marți, 27 februarie 2024

Moare un om pe munte (I)

COLȚUL CÎRCOTAȘULUI.

Moare un om pe munte.
Cineva postează despre asta, dar nu spune despre cine e vorba (eu neavînd de unde să știu cine e Pogo), nici de unde i s-a tras.

Chiar și fără așa amănunte, sumedenie de oameni se lansează în avalanșă (honni soit qui mal y pense!) de RIP-uri, de „Dumnezeu să-l ierte!” și tot așa.
N-am de lucru, ca de obicei, și solicit niște informații ceva mai concrete. Urgent se bășică un nene pe acolo:
„Ce vrei mai concret decat ca a murit un om suprins de avalansa? Util era sa nu te scape barza in cap!”
.
Dincolo de amabilitatea aparte a tipului, privesc la postare și nema vreun detaliu, în acele direcții.
.
Inevitabil încerc să pricep cum gîndesc așa tipi... Și ce anume, din niște vorbe (ale mele) totuși cuminți, îi deranjează atît.
Cred că e vorba de un tulburat dintr-o stare tare plăcută. E vorba de viața de zi cu zi. Și care-i prelungită inclusiv în modul în care tratează moartea cuiva./
Așa simt eu, care nu mi-aș da lesne instinctul la gunoi.

Este eternul cocoon, pe care ni l-am amenajat roz, ca să ne simțim bine.
Iar deranjul că așa ceva le este afectat, se află direct proporțional cu cantitatea de fals de acolo.

La chestiune, imaginați-vă cît vor sări aceia în sus, dacă întreb un lucru mic...
Și anume cum se face că tocmai un salvamontist (altfel nu văd de ce postează acea instituție informația) nu știe să aprecieze condițiile de avalanșă.

Știu.
Sînt un om rău.

Cui nu-i place, adaug că pot fi și mai rău.
Cu aceleași cuvinte domoale. Și, spun eu, raționale.

Cîrcotașii, din motive nu chiar aplaudabile (pot trece acolo invidia, ori oftica de a nu puta trăi într-un grup uman), deranjează construcțiile roze.


PS
Mamă-mamă!...
„Un înger în roșu a plecat în înaltele crestelor...”

E interesant că nu-ți dau o poză în care să poți vedea acel chip de înger...

PS2
Un altul îmi nu îmi oferă datele solicitate, ci un film YouTube, despre activitatea aceluia.
Pot ghici acolo dorința de a trage un rătăcit (eu!) în grupul celor dați gata de lucrurile din clip.
.
Ar mai fi de notat că Salvamontul postează hiper-elogios despre cineva care care nu s-a priceput la avalanșe. Iar implicit l-a luat una.
.
În paralel, cînd vreun ins de rînd calcă pe bec, să te ții iritări, epitete etc., din partea acelei instituții și a fanilor săi...
https://www.facebook.com/permalink.php...


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu