miercuri, 18 noiembrie 2020

Tăiat/coafat zone cu jnepeni, din abrupt

Există o tendință pe care eu unul o găsesc în exces, a tăiatului / ciuntitului de jnepeni, în rute nemarcate de abrupt.. 
„Pe muchia Trandafir s-a croit o mică potecă prin vegetație, fiind tăiate/scurtate o parte din crengile de jnepeni și zade care împiedicau deplasarea...”

Mie unuia, operațiunea îmi trădează comoditate a clienților (la propriu) duși pe acolo, dar dacă astea-s vremurile, nu-i un capăt de țară / oi fi eu demodat.



Recunoscîndu-mă inconsecvent, e posibil ca acel tăiat de jnepeni să fie util în cazul vreunei păduri de jnepeni ce afectează vreun brîu precum al Morarului. Opinez astfel și cu gîndul că se economisesc, prin așa 'lucrări', minute bune, care pot fi utile în economia zilei.
Nu știu cine a venit întîia oară cu așa procedeu, de tăiat jnepeni în abrupt, dar îmi amintesc a se fi tăiat culoar printre ei (în Brîul Mare al Morarului) în anii 70, la inițiativa lui Emilian Cristea, conducător pe atunci al cercului Floarea de Colț din București.
În rest, întrucît acele reazeme (ancore, pitoane) oferă siguranță suplimentară, e binevenită amplasarea lor.
Poate ar fi de oprit acele vechi pitoane, dezafectate, pentru vreun muzeu montan... Vreo etichetă atașată lor, ca provenind din locul cutare, ar fi și mai bine.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu