sâmbătă, 9 decembrie 2023

Vorbitul de bine, al unei rude. Și gheara din piept.


Lecturînd textul de mai jos al domnului Casassovici,  am apucat vreodată să îmi prezint elogios o rudă. Meditez însă cum ar fi.

Mmm, ce frumoasă rezistență simt în piept!



"Ion Rizescu.

Sunt oameni merituoși care sunt uitați datorita modestiei lor.

Este cazul lui Ion Rizescu, unul dintre cei trei fii ai lui Stan Rizescu, pionier al industriei textile românești.

Ion Rizescu a fost fratele bunicii mele, cu a cărui familie am împărțit o casa, după ce toate bunurile ne-au fost naționalizate.

A făcut studii de inginer constructor la Charlottenburg, în Germania 

Împreuna cu arh. Săvulescu au avut o antrepriza de construcții care a avut mari realizări.

 Bunicul meu Corneliu, i-a încredințat toate construcțiile necesare dezvoltării Filaturii de Bumbac, dar si a imobilului din Str. Varșoviei

Dar, nu este totul.

Ion Rizescu a fost pasionat de agricultura.

A creat o frumoasă exploatare agricola la Mărunțișu-Titu, care cu timpul a devenit o fermă model

Un Conac elegant, cu peron si zone de pietriș unde creșteau portulaci. Grajduri, Lăptărie, Birou administrativ, Moara, toate acareturile necesare .

Se ocupa cu pasiune si talent. 

Deviase un mic râu care făcea limita proprietății , umbrit de salcii. Odată pe an, oameni satului veneau si strângeau cu năvoade pestele .

După naționalizare ,până când părintii mei ne instalau în Casa , cu chirie, din Str Caragiale 35, am fost dus la Mărunțișu, la familia Rizescu. 

Cu Ionuț, băiatul lor am petrecut o vara /toamna frumoasa, departe de necazurile familiei.

Mi-l amintesc pe unchiul Ion, îmbrăcat în alb , co o pălărie de Panama, încurajând oamenii sa prindă taurul care evadase din grajd.

"Înainte băieți", striga făcând un pas înapoi ...!

Ion Rizescu, a activat apoi la TCH, fiind trimis pentru expertiza lui în diferite colturi ale tarii. "

La întoarcere îi povestea bunicului meu despre câmpurile pe care le zărise în goana trenului. Se bucura de un câmp arat, de o campanie de recoltare ca si cum ar fi fost ale lui.

Un om pozitiv, corect destoinic, căruia îi păstrez o mare admirație."



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu