Prin intermediul lui Adi Costache, am avut acces și la alte ziare (în afara celor pomenite d emine în „Sus la munte...”), care au pomenit în epocă despre accidentul lui Gică Rafail:
Universul, 16 septembrie 1930. Și în asemenea caz, informațiile sînt culese de la terți de către un jurnalist, prin urmare adevărul este deformat în unele cazuri. De pildă în privința confluenței Mortului-Zangur (!).
De notat (cu amintitele mai sus rezerve) existența unui aparat foto. Probabil va fi fost unul tip Leica (negativ 24x36 mm). Totodată, (elevul) Rafail va fi fost din familie suficient de înstărită pentru a-și permite așa ceva (vînzarea către public a respectivului model începuse cu cinci ani înainte).
Completînd informațiile de aici cu altele, este de notat că Rafail (după spusa lui Alex. Beldie, care l-a cunoscut, fiind și el elev la „Spiru Haret”) era orfan: „era crescut de o mătușă”. Una, posibil, înstărită.
În acea privește părinții (lipsă) - adolescentul fiind născut în 1914 -, e posibil ca tatăl lui să se fi stins pe front, iar mama în altă împrejurare.
Dincolo de înlesnirea amintită, în familia de adopție, Gică era lăsat suficient de liber pentru a pleca singur cu trenul de noapte către Bușteni.
Mai jos, un extras din Curentul, 16 septembrie 1930, care conține o versiune puțin credibilă a evenimentului.
Poziția crucii indică și zona unde s-a petrecut accidentul, deci în Hornuri, deasupra Brîului Portiței, și nu la confluența cu Vîlcelul Mortului (sau Zangur!).
Cu ocazia turei de mai sus (vezi de asemenea, la PS, știre în Gazeta Sporturilor), apare menționată pentru prima dată, în presă, „crucea lui Rafail”)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu